Edukacja to klucz do przyszłości oraz fundament rozwoju społecznego, gospodarczego i technologicznego. Dlatego najzdolniejszych twórców, którzy eksplorowali tę tematykę, po raz kolejny nagrodziliśmy statuetkami w konkursie EDUinspiracje Media. Uroczysta gala odbyła się 9 grudnia 2024 r. w Warszawie.
Nagroda w konkursie EDUinspiracje Media to wyróżnienie dla dziennikarzy, którzy z pasją tworzą materiały o edukacji – zarówno poświęcone projektom unijnym, jak i lokalnym inicjatywom. Tegoroczna edycja najlepiej pokazała, że takie treści warto kierować nie tylko do nauczycieli czy studentów, lecz także do każdego z nas. Obecność tematyki edukacyjnej w mediach jest niezbędna dla budowania świadomości społecznej, mobilizowania do rozwoju, a także szukania odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata.
Tradycyjnie wręczyliśmy nagrody dla twórców wywiadu, reportażu i publicystyki. W tym roku po raz pierwszy rozszerzyliśmy konkurs o nową, czwartą kategorię – materiał studencki. Współczesny świat mediów to bogactwo platform i środków wyrazu, a młode osoby, które jeszcze nie zajmują się dziennikarstwem zawodowo, są autorami i autorkami znakomitych treści np. w serwisach społecznościowych. Warto zatem docenić ich talent i pracę, a także zachęcić do dalszego rozwoju, włączając w świat edukacji coraz szersze grono i twórców, i odbiorców.
A kto w tym roku szczególnie zachwycił naszą kapitułę konkursową? Oto nagrodzeni!
Laureaci konkursu EDUinspiracje Media 2024
Wywiad:
Nagrodzona praca Karoliny Magiery-Wróbel „IntegrART” to wideo, które przekracza granice – zarówno językowe, jak i kulturowe. Rozmowy prowadzone w języku angielskim pokazują międzynarodowy wymiar edukacji i zaangażowania społecznego przez pryzmat Europejskiego Korpusu Solidarności.
Nagrodzona praca Karoliny Magiery-Wróbel „IntegrART” to wideo, które przekracza granice – zarówno językowe, jak i kulturowe. Rozmowy prowadzone w języku angielskim pokazują międzynarodowy wymiar edukacji i zaangażowania społecznego przez pryzmat Europejskiego Korpusu Solidarności.
Karolina Magiera-Wróbel odbierająca statuetkę za najlepszy wywiad
Reportaż:
Aleksandra Wojtaszek („Tygodnik Powszechny”) mistrzowsko opisała to, jak program Erasmus wpłynął na życie pokolenia młodych Polaków. Jej praca balansuje między osobistymi wspomnieniami a głęboką analizą społeczną.
Aleksandra Wojtaszek („Tygodnik Powszechny”) mistrzowsko opisała to, jak program Erasmus wpłynął na życie pokolenia młodych Polaków. Jej praca balansuje między osobistymi wspomnieniami a głęboką analizą społeczną.
Aleksandra Wojtaszek
Publicystyka:
Jędrzej Winiecki („Polityka”) przeniósł nas do źródeł programu Erasmus, opowiadając historię Sofii Corradi i jej walki o ideę, która odmieniła życie milionów studentów. Tekst jest zarówno nasycony bogactwem informacji, jak i pełen anegdot.
Jędrzej Winiecki („Polityka”) przeniósł nas do źródeł programu Erasmus, opowiadając historię Sofii Corradi i jej walki o ideę, która odmieniła życie milionów studentów. Tekst jest zarówno nasycony bogactwem informacji, jak i pełen anegdot.
Jędrzej Winiecki
Materiał studencki:
Paulina Martyniuk udowodniła, że media społecznościowe mogą być miejscem, gdzie młodzież odkrywa pasję do edukacji. Jej dynamiczny film na Instagramie to doskonały przykład tego, jak inspirujące mogą być nowoczesne formy przekazu.
Paulina Martyniuk udowodniła, że media społecznościowe mogą być miejscem, gdzie młodzież odkrywa pasję do edukacji. Jej dynamiczny film na Instagramie to doskonały przykład tego, jak inspirujące mogą być nowoczesne formy przekazu.
Media i edukacja, czyli partnerstwo z przyszłością
W krajach, w których szczególnie inwestuje się w edukację, można zaobserwować wzrost innowacyjności i konkurencyjności gospodarki. Z danych OECD wynika zaś, że lepszy dostęp do kształcenia i szkoleń zawodowych przekłada się nie tylko na większą mobilność społeczną, lecz także na lepszą stabilność zatrudnienia oraz satysfakcję z pracy. Wysoki poziom edukacji pozwala również wypracować odpowiednie metody radzenia sobie z globalnymi kryzysami. Słowem, ma ona istotny wpływ na szeroko rozumianą jakość życia – i jednostki, i społeczeństwa.
Program Erasmus+ już od kilku dekad istotnie oddziałuje na miliony młodych ludzi, zmieniając ich kariery, światopogląd, a także otwierając nowe perspektywy. To świetny przykład inicjatywy, która pomaga czerpać z dobrodziejstw edukacji pełnymi garściami. Dlatego szczególnie doceniamy dziennikarzy i innych twórców treści, którzy przez swoją kreatywną pracę promują Erasmusa+ oraz pozostałe projekty edukacyjne FRSE. Wspólnie budujmy lepszą przyszłość!
O konkursie:
EDUinspiracje Media to część konkursu EDUinspiracje, organizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE). Edycja 2024 odbywała się pod hasłem „Nowe horyzonty w edukacji”. Główne cele inicjatywy to promowanie rezultatów projektów edukacyjnych, upowszechnianie dobrych praktyk w tym obszarze oraz podkreślanie znaczenia procesu uczenia się i dzielenia się wiedzą oraz doświadczeniem.
EDUinspiracje Media to część konkursu EDUinspiracje, organizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE). Edycja 2024 odbywała się pod hasłem „Nowe horyzonty w edukacji”. Główne cele inicjatywy to promowanie rezultatów projektów edukacyjnych, upowszechnianie dobrych praktyk w tym obszarze oraz podkreślanie znaczenia procesu uczenia się i dzielenia się wiedzą oraz doświadczeniem.