Skuteczna promocja rezultatów projektów edukacyjnych to dziś jedno z kluczowych wyzwań dla realizatorów programu Erasmus+. Jak sprawić, by efekty pracy zespołów projektowych nie trafiały do szuflady, lecz realnie wpływały na edukację, rozwój kompetencji i zmiany społeczne? Jak dotrzeć do właściwych odbiorców i zachęcić ich do korzystania z wypracowanych materiałów, szkoleń czy narzędzi? O tym rozmawiali uczestnicy seminarium Echa Erasmusa Plusa, które odbyło się w dniach 6-9 października w Poznaniu.
Wydarzenie, organizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji zgromadziło beneficjentów projektów Akcji 2 z pięciu sektorów: edukacji dorosłych, edukacji szkolnej, młodzieży, kształcenia i szkolenia zawodowego oraz szkolnictwa wyższego.
Seminarium otworzyła Katarzyna Tulkis-Błesnowska, zastępczyni dyrektora Biura programów edukacji zawodowej, dla młodzieży oraz Europejskiego Korpusu Solidarności, FRSE. W dalszej części programu Ewelina Miłoń przedstawiła perspektywę instytucji na temat roli upowszechniania w projektach edukacyjnych, a Agnieszka Włodarczyk, koordynatorka wydarzenia, czuwała nad jego przebiegiem i integracją międzysektorową.
Kolejne dni seminarium wypełniły intensywne warsztaty prowadzone przez specjalistów z różnych dziedzin komunikacji i promocji. Uczestnicy pracowali nad tym, jak tworzyć angażujące treści, budować obecność projektów w mediach społecznościowych, wykorzystywać głos i obraz w komunikacji, a także jak wspierać działania promocyjne za pomocą sztucznej inteligencji. Spotkanie było także okazją do wymiany doświadczeń między przedstawicielami różnych sektorów edukacji, od szkół i uczelni po organizacje pozarządowe i instytucje kultury.
Uczestnicy seminarium zdobyli praktyczną wiedzę na temat tego:
- jak upowszechniać rezultaty projektów Erasmus+ i docierać do szerokiego grona odbiorców,
- jak zainteresować właściwe grupy docelowe i zachęcić je do korzystania z efektów projektów partnerskich,
- jakich metod i narzędzi używać, by skutecznie informować o atrakcyjności rezultatów.
Oprócz części merytorycznej, uczestnicy mieli okazję do integracji podczas wizyty w Poznańskim Muzeum Pyry, która symbolicznie podkreśliła ideę wspólnego działania i aktywności.
Echa Erasmusa Plusa to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu FRSE, które pokazuje, że skuteczna promocja rezultatów projektów edukacyjnych jest kluczowa dla ich trwałości i wpływu społecznego.